نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

پیش بازی استرالیا و کره جنوبی ( فینال جام ملت ها )

پیش بازی استرالیا و کره جنوبی

استرالیا- کره جنوبی؛ یک مسابقه تا قهرمانی

در ساعت 12:30 روز یازدهم بهمن، دو تیم کره جنوبی و استرالیا برای سومین بار طی دو دوره اخیر جام ملت ها به مصاف هم می روند؛ این بار در فینال شانزدهمین دوره جام ملت ها.

  اولین بار که استرالیا و کره جنوبی در جام ملت ها مقابل هم قرار گرفتند در دومین روز مرحله گروهی جام ملت های 2011 بود. دو تیم در کنار بحرین و هند در گروه سوم مسابقات قرار داشتند و دیدار آن ها همچون فینال گروه بود. در پایان این مسابقه دو تیم در حالی به تساوی(1-1) رضایت دادند که جا- چئول کو( 24) برای کره گل زد و میله جدیناک( 62) گل تساوی بازی را به ثمر رساند تا تعیین تیم صدرنشین گروه به بازی سوم دو تیم کشیده شود و سرانجام تفاضل گل رتبه های اول و دوم گروه را تعیین کند.

دومین مصاف کره و استرالیا به مرحله گروهی جام بازمی گردد. دیدار روز 17 ژانویه در استادیوم بریزبین که یک تساوی برای استرالیا به منزله صدرنشینی در گروه بود. اما کره دست به کاری بزرگ زد و میزبان تورنمنت را با گل دقیقه 33 جونگ- هیوپ لی مغلوب ساخت.

با این حال نبردهای مرگ و زندگی کره و استرالیا به این دو مسابقه محدود نمی شود. سابقه نبردهای بزرگ دو تیم به دهه 70 بازمی گردد. زمانی که استرالیا در راه جام جهانی 1974 ایران را حذف کرد و در آخرین مسابقه خود، رو در روی کره جنوبی ایستاد. برنده بازی راهی جام جهانی آلمان می شد. در دیدار رفت، دو تیم به تساوی(0-0) دست یافتند تا کار ساکروز برای صعود به جام جهانی دشوار شود. اما کره ای ها در خانه نتوانستند از دو گل خود دفاع کنند و تساوی(2-2) کار را به دیدار سوم کشاند. جایی که استرالیا پیروز و راهی جام جهانی آلمان شد.

 

یک گام تا 100

اما سومین نبرد دو تیم در جام ملت ها، از چند جنبه قابل توجه است:کره جنوبی تاکنون در تورنمنت گلی دریافت نکرده است و بسته نگه داشتن دروازه در دیدار نهایی می تواند کره را صاحب رکورد 6 کلین شیت پیاپی کند؛ رکوردی که هیچ یک از تیم ها در تاریخ تورنمنت بدان دست نیافته اند.دیگر نکته جالب توجه، تعداد گل های سرخ ها تا پیش از بازی فینال است. کره جنوبی از 1956 تاکنون 99 گل در جام ملت ها به ثمر رسانده و به این ترتیب با به ثمر رساندن یک گل دیگر، پس از ایران دومین تیمی خواهد شد که تعداد گل های زده اش در این مسابقات سه رقمی خواهد شد.

 

به دنبال شکستن طلسم 55 ساله

از طرف دیگر کره 55 سال است که قهرمان مسابقات نشده و با کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها می تواند به دوران طولانی ناکامی در جام ملت ها خاتمه دهد. در صورتی که کره به این ناکامی خاتمه دهد، ایران با 39 سال ناکامی در دفاع از عنوان قهرمانی خود، این رکورد را به خود اختصاص خواهد داد.استرالیا هم پس از صعود به فینال جام ملت های 2011 و شکست ناباورانه مقابل ژاپن، حالا به دنبال اولین قهرمانی در این رقابت هاست. در صورت کسب این عنوان توسط استرالیا،این تیم پس از کویت 80 و عربستان 96، سومین تیمی است که با وجود شکست در مرحله گروهی قهرمان جام می شود. همچنین کره جنوبی تنها تیمی لقب می گیرد که طی چهار فینال اخیر خود بازنده بوده است.

 

تقابل دو سیستم متفاوت

در دیدار دو تیم در مرحله گروهی کره ای ها با روش 1-3-2-4 پای به میدان استرالیا نهادند و از جین- هایه ئون، چانگ- سو، تائه- هوآی- یونگ گووو، جین- سو، سونگ- یئونگ، جو- هو، کایو- وون، جا- چئول، کیون- هو، جونگ- هیوپ استفاده کردند. استرالیا هم با روش 3-3-4 پای به میدان نهاد و ریان، بهیچ، اسپیرانوویچ، سینس بری، فرانجیچ، مک کی، میلیگان، لونگو، ترویسی، برنز، جوریچ در ترکیب ثابت تیم قرار گرفتند. به نظر می رسد پوسته کوگلو در بازی فینال پنج بازیکن اصلی را که در بازی اول دو تیم از آن ها استفاده نکرده بود، به ترکیب اصلی تیم بازگرداند. این نفرات عبارت بودند از کیهیل، جدیناک، کروسه، لکی و دیویدسون.

به این ترتیب که کیهیل در نوک حمله بازی کند. کروسه و لکی در دو طرف او حضور داشته باشند. دیویدسون در سمت چپ دفاع بکار گرفته شود و جدیناک هم رهبر خط میانی استرالیا باشد.

به نظر می رسد کره ای ها هم برای فینال چا دو- ری را به دفاع بازگردانند و کیو-وون در خط حمله جایگزین کیون- هو شود. سایر نفرات در بازی قبل دو تیم نیز حضور داشتند و اولی اشتیلیکه با آن ها در تلاش است تا نهمین مربی غیر بومی در 10 دوره اخیر جام ملت ها لقب گیرد که فاتح مسابقات می شود.


خبر داغ :گزارش زنده بازی استرالیا و کره جنوبی(استرالیا، قهرمان جدید آسیا)



نظرات 1 + ارسال نظر
reza شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 14:48

کاش کره ببره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد