نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

بازی بارسلونا رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی سرخ




دیدار بارسلونا و رئال مادرید همواره جدالی پرتنش و پرحاشیه بوده اما نگاهی به آمار این بازی از سال 2010 تا به امروز یعنی پس از حضور مورینیو روی نیمکت رئال نشان می دهد که ال کلاسیکو جنجالی تر از همیشه شده است.

  از سال 2010 تاکنون شاهد 23 جدال بین رئال و بارسا در 4 رقابت مختلف(لیگ قهرمانان، کوپا دل ری، سوپرکاپ اسپانیا و لالیگا) بوده ایم و جالب اینکه در 40 درصد این بازی ها یعنی در 10 بازی از این 23 بازی، حداقل یک بازیکن از زمین بازی اخراج شده است. آماری که نشان می دهد این بازی چقدر پربرخوردتر و خشن تر از گذشته شده است. 


سهم رئالی ها از کارت قرمز بسیار بیشتر از بارسلونا بوده است:10 در مقابل 4. از رئال راموس(3 بار)، مارسلو، ایسکو، آلبیول، دی ماریا، اوزیل، په په و مورینیو و از بارسلونا نیز آدریانو، داوید ویا، پینتو و والدس با کارت قرمز داور مواجه شده اند. 

رئال مادرید 116 دقیقه با یک یار کمتر و بارسلونا تنها 64 دقیقه با یک یار کمتر مجبور به ادامه بازی شده است. تنها دو روز مانده به ال کلاسیکو، زیدان از بازیکنان تیمش خواسته است تا با خونسردی در نوکمپ مقابل بارسا قرار بگیرند؛ توصیه ای که با توجه به آمار فوق قابل توجیه است. 

با ورود مورینیو به رئال، کهکشانی ها در 4 ال کلاسیکوی متوالی، بازی را به یک یار کمتر به اتمام رساندند. دردناک ترین اخراج مربوط به په په در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2011 بود که با تمارض دنی آلوس،اشتارک، داور بازی در دقیقه 60 مدافع رئال را از زمین بازی اخراج کرد تا بارسا در نهایت 2-0 در برنابئو پیروز میدان شود. اشتارک در این بازی مورینیو را به دلیل اعتراضاتش به سکوها فرستاد. پینتو، دروازه بان ذخیره بارسا نیز به همین دلیل کارت قرمز دریافت کرد.


فصل 2011-2012 و در دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا، مارسلو به دلیل خطای شدید روی فابرگاس از بازی اخراج شد. اوزیل و داوید ویا نیز که روی نیمکت نشته بودند با کارت قرمز مجبور به ترک نیمکت شدند. این پنجمین ال کلاسیکو از 7 ال کلاسیکو پس از حضور مورینیو در رئال بود که شاهد کارت قرمز بودیم.

یک فصل بعد در دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا در برنابئو این بارسلونا بود که آدریانو را دقیقه 28 اخراج شده دید تا رئال با برتری 2-1 فاتح سوپرکاپ شود. همان فصل در بازی برگشت لالیگا، ویکتور والدس در دقایق واپسین به دلیل اعتراضات شدید خود از بازی اخراج شد. رئال آن مسابقه را در برنابئو 2-1 به سود خود خاتمه داد.


با ورود آنچلوتی به رئال در سال 2013، از تنش میان دو تیم کاسته شد بطوریکه در 6 ال کلاسیکوی اخیر، تنها شاهد دو اخراجی بوده ایم که هر دو نیز سهم رئال بوده اند. راموس در بازی برگشت لالیگای فصل 2013-2014 به دلیل خطا روی نیمار اخراج شد و رئال بازی را 4-3 واگذار کرد و آخرین اخراجی نیز به بازی اخیر دو تیم بر می گردد که ایسکو در شکست سنگین 4-0 رئال با کارت قرمز مجبور به ترک زمین شد. 


حال باید دید ال کلاسیکوی روز شنبه که البته با احتساب فاصله 10 امتیازی دو تیم حساسیت جدولی ندارد، چگونه پیش خواهد رفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد