نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

بازی پرتغال و کرواسی از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016


کرواسی-پرتغال؛ زیبایی بدونِ وسواس


اگر انتظار برای تماشای ایتالیا-اسپانیا، انتظار برای تماشای دو رویکرد تاکتیکی کاملن متفاوت است؛ پرتغال-کرواسی، انتظار تماشای دو فلسفه فوتبالی نزدیک به هم را می‌سازد.


  به نقل از اسپورت تی وی، پرتغال در مرحله گروهی فقط سه امتیاز گرفت ، اما یکی از جذاب‌ترین تیم‌های مرحله گروهی، برای من، همین پرتغال بود. و دیگر تیم خیلی جذاب هم کرواسی بود. در تورنمنتی که در مرحله گروهی، اغلب تیم‌ها در «بازی مالکانه» یا «دفاع فشرده در زمین خودی» تمرکز ویژه‌یی داشتند، پرتغال و کرواسی بدون «وسواس فلسفی» و «وسواسی تاکتیکی» بازی می‌کردند و موقعیت می‌ساختند.

 

در بازی اسپانیا-کرواسی، مالکیت توپ 62 به 38 درصد از آنِ اسپانیا بود، اما می‌دانستید که در همین بازی تعداد کل دریبل‌های بازیکنان کرواسی 14 تا و تعداد دریبل‌های اسپانیایی‌ها 4 تا بود؟ از کنار هم قرار دادن همین دو آمار، برمی‌گردم به عبارت «وسواس تاکتیکی».

 

 

 

 

کرواسی هم در فاز دفاع، هم در فاز حمله و هم در انتقال از دفاع به حمله و از حمله به دفاع، تیم خوبی است اما به هیچ یک از موقعیت‌های بازی، وسواس ندارد. (البته اسپانیا هم در این دوره وسواس تاکتیکی‌اش در مقایسه با سه تورنمنت قبلی کم‌تر شده و همین کاهش وسواس، شادابی فنی و تعداد ضربه به دروازه‌های این تیم را افزایش داده است.)


پرتغال متوسط 23.3 شوت در هر بازی زده و تیم اول مرحله گروهی در امار شوت به دروازه حریف است. مشکل اصلی پرتغال پس از شوک تساوی مقابل ایسلند، کم شدن اعتماد به نفس بود، که مقابل مجارستان به خصوص در نیمه دوم، این ضعف کمرنگ شد. پرتغالی‌ها در مالکیت توپ هم با متوسط 61 درصد، سوم هستند اما برای ضربه زدن، برای زدن ضربه آخر، وسواس ندارند. از چپ، راست، روی ارسال‌های بلند: آنها ضربه می‌زنند به سوی دروازه حریف.

 

 

 

 

مهمترین نقطه مشترک پرتغال و کرواسی، همین است: وسواس تاکتیکی ندارند در حالی که از نظر تاکتیکی قوی هستند. متوسط تعداد دریبل دو تیم در هر بازی هم برابر است: 10 دریبل. با این امار، پرتغال و کرواسی‌ در میان 5 تیم برتر یورو، در تعداد دریبل هستند. کلمات کلیدی در سبک بازی پرتغال و کرواسی، «عبور» و «ضربه» است، نه «مالکیت توپ».

 

کرواسی و پرتغال با آغاز تورنمنت، برای من تیم‌های جذابی شدند اما در دور سوم مرحله گروهی، پس از برگزاری کرواسی-اسپانیا و پرتغال-مجارستان، حالا جذاب‌ترین تیم‌های یورو 2016 برای من، پرتغال و کرواسی هستند؛ دو تیمی که  بدون وسواس فلسفی/تاکتیکی، فوتبال سطحِ بالایی بازی می‌کنند که در اروپا، نقطه اوج‌اش را با لیورپولِ راجرز به یاد می‌آورم؛ فوتبالی که در آن، عبور و ضربه به دروازه حریف، مهمترین نکات در زمان داشتنِ توپ است و نه فقط مالکیت توپ.

 

برنده بازی کرواسی-پرتغال، -به نظر من- بیشترین شانس را برای فینالیست شدن، در مسیری دارد که لهستان، سوییس، بلژیک، مجارستان، ولز، ایرلندشمالی در آن حضور دارند؛ مسیری که البته چند تیم دیگرش، تیم‌های خوبی هستند.

 

فرزاد حبیب‌اللهی


شنبه 1395/04/05 ساعت: 23:30 

یورو 2016 : کرواسی - پرتغال 

زنده از شبکه سه (فقط فرستنده زمینی)

نظرات 1 + ارسال نظر
حجت شنبه 5 تیر 1395 ساعت 20:32

ا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد