نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

بازی پرتغال و لهستان در یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶

لهستان با پیروزی ۴-۵ در ضربات پنالتی (۱-۱ در پایان بازی) مقابل سوئیس اولین تیمی شد که به یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ رسید. 

 

ژردان شقیری گرچه یکی از زیباترین گل‌های این دوره از مسابقات را در دقیقه ۸۲ زد تا سوئیس بازی را به تساوی بکشاند، اما گرانیت ژاکا، بازیکن جدید آرسنال، تنها بازیکنی بود که پنالتی‌اش را از دست داد تا لهستان صعود کند و سوئیسی که برای اولین بار به مرحله حذفی یورو رسیده بود، راهی خانه شود.

لهستان که برای اولین بار به یک‌چهارم نهایی یک تورنمنت مهم رسیده تنها دو بازی تا راهیابی به فینال فاصله دارد. هرچند که به نظر نمی‌رسد که این تیم کار چندان آسانی برای رسیدن به این هدف داشته باشد. تیمی که در چهار بازی تنها سه گل زده و روبرت لواندوفسکی، بهترین گلزنش، هنوز نتوانسته عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

آدام ناوالکا، سرمربی لهستان گفت: "سوئیس در حمله و دفاع کلاسی جهانی داشت. عجیب نبود که بعد از این که عقب افتادند بلافاصله به دنبال گل زدن افتادند. ما مجبور شدیم عقب بکشیم و به همین دلیل هم آن‌ها موقعیت پیدا کردند. اما مهمترین مسئله این است که بعد از این که آن‌ها گل زدند، پتانسیل تیم من مشخص شد. ما توانستیم از فاز دفاعی وارد فاز تهاجمی شویم و کنترل بازی را به دست گرفتیم."

ریکاردو کورسما در دقیقه ۱۱۷ به دنبال اولین شوت داخل چارچوب بازی دروازه کرواسی را با ضربه سر باز کرد تا پرتغال راهی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ شود.

بازی‌ کرواسی و پرتغال یکی از خسته‌ کننده‌ترین‌ مسابقات یورو بود. مسابقه‌ای با پاس‌های اشتباه زیاد، خلاقیت ناچیز و خطاهای پیاپی. از کار انداختن ستاره‌های حریف از همان ابتدای بازی در دستور کار دو تیم قرار داشت و ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ و کریستیانو رونالدو هرگز فضای کافی برای بازی به دست نیاوردند.

رونالدو که در مسابقه قبلی مقابل مجارستان با دو گل و یک پاس گل درخشیده بود، این بار یکی از ضعیف‌ترین عملکردهایش را داشت. او که تا قبل از لحظه به ثمر رسیدن گل حتی یک شوت داخل چارچوب هم نداشت در کل این مسابقه فقط ۳۳ پاس داد؛ کمتر از تمام بازیکنان ثابت پرتغال.

کرواسی هم که پس از برد ۱-۲ مقابل اسپانیا خودش را حتی در سطح بخت قهرمانی مسابقات بالا کشیده بود، در این بازی تنها سایه‌ای از تیمی بود که مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد.

بازیسازهایی مانند راکتیچ و مودریچ خوب در زمین حرکت نکردند و ایوان پریسیچ، بازیکن کناری کرواسی که با فرارهایش قرار بود سلاح مرگبار این تیم باشد، تنها چیز خاصی که داشت مدل موی عجیبش بود.

در نبود حرکات خلاقانه شوت‌های کرواسی نیز به داد این تیم نرسید. کروات‌ها ۱۷ شوت داشتند که یکی از آن‌ها هم داخل چارچوب نبود؛ اولین نمونه طی ۳۶ سال اخیر در مسابقات یورو.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد