نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

غایب های بزرگ بازی استقلال پرسپولیس در دربی 83


همه آنهایی که می توانستند در بازی بزرگ حضور داشته باشند


با اینکه دربی 83 پایتخت روز جمعه با حضور شماری از ستارگان بزرگ فوتبال ایران برگزار می شود اما جای برخی دیگر از بازیکنان خالی خواهد ماند؛ بازیکنانی که یا نتوانستند به سرخابی ها بپیوندند و یا بنا به دلایلی امسال از این تیم ها جدا شدند.

  حضور ستارگان در تیم های مطرح همواره جذابیت های زیادی دارد، به عبارت بهتر تعداد زیادی از طرفداران تیم ها به خاطر حضور ستاره ها از تیم محبوبشان حمایت می کنند. در این میان استقلال و پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم های فوتبال ایران در دربی پایتخت هرچه دارند می گذارند تا بتوانند برنده از زمین خارج شوند. حضور بازیکنان بزرگ و نامدار نیز در دربی بر جذابیت های آن می افزاید.


دربی 83 پایتخت در شرایطی روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که شاید جای خالی چند بازیکن بزرگ احساس می شود. بازیکنانی که در ابتدای فصل نتوانستند به سرخابی ها بپیوندند و یا فرصتی برای ادامه همکاری با این دو تیم پیدا کردند. برخی نیز در میانه راه جدا شدند تا فرصت حضور در دربی پایتخت را از دست بدهند.


ساسان انصاری


روزی که ساسان انصاری با پرسپولیس قرارداد بست و عکسی از دوران کودکی اش با پیراهن این تیم منتشر کرد، خیلی ها از حضور چند ساله او در تیم سرخ پایتخت سخن گفتند. انصاری اما فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد و تصمیم گرفت خیلی زود تیم محبوبش را ترک کند و به فولاد برگردد. او با انتقال از پرسپولیس به فولاد اگرچه می تواند بیشتر بازی کند ولی شانس حضور در بازی بزرگ هفته ششم مقابل استقلال را از دست داد.

 


ایمان مبعلی


مهندس فوتبال ایران در سال های حضورش در فوتبال ایران فراز و نشیب کمی داشته و همواره در یک نُرم مشخص فوتبالش را ادامه داده است. او که سابقه حضور در تیم های زیادی را دارد، امسال این شانس را داشت که بتواند بار دیگر به استقلال برگردد اما حضور بختیار رحمانی مانع اصلی این موضوع شد. مبعلی که سابقه حضور در دربی پایتخت را نیز داراست،در روزهایی که بختیار از دوران اوجش به دور است، می توانست برای استقلال در میانه میدان مفید واقع شود. شاید جای خالی بازیکنی مثل مبعلی در دربی 83 نیز در ترکیب استقلال احساس شود.

 


قاسم حدادی فر


کاپیتان باسابقه ذوب آهن در سال های گذشته همواره حرف از حضورش در تیم های مطرح پایتخت و به ویژه پرسپولیس مطرح بوده اما هربار این امر به بهانه منتفی شده است. در نقل و انتقالات پیش فصل شانزدهم نیز این حرف و حدیث ها درباره توافق حدادی فر با پرسپولیس و استقلال به گوش می رسید اما او در نهایت به دلیل قراردادش با ذوب آهن در این تیم ماند. حدادی فر اما بدشانس بود و خیلی زود به خاطر پارگی رباط صلیبی خانه نشین شد. شاید اگر او به استقلال و پرسپولیس می پیوست چنین مصدومیتی برایش پیش نمی آمد و در دربی 83 نیز به میدان می رفت. هرچه هست احتمالا حدادی فر باید حسرت حضور در دربی پایتخت را تا پایان عمر بخورد.


احسان حاج صفی


اگر به گفته مسئولان استقلال و به خصوص علیرضا منصوریان توجه کنیم، احسان حاج صفی خیلی به استقلال نزدیک بود. او در نقل و انتقالات مذاکرات مختلفی با آبی پوشان انجام داد اما در نهایت تصمیم گرفت به سپاهان برگردد و پیراهن زرد این تیم را بر تن کند. البته حاج صفی به نظر می رسد از دوران اوج خودش کمی دور باشد اما در روزهایی که منصوریان به هیچ کدام از مدافعان چپ خود اعتماد ندارد و مگویان را در این پست مورد استفاده قرار می دهد، شاید حاج صفی می توانست کمک حالش باشد، خصوصا در بازی بزرگ دربی که تجربه بازیکنان یک فاکتور مهم برای موفقیت محسوب می شود.

 


سروش رفیعی


هافبک خوش تکنیک فوتبال ایران که در فولاد به فوتبال ایران معرفی شد، به علت مشکلات مربوط به خدمت سربازی مجبور شد به تراکتورسازی برود و برای این تیم بازی کند. او در ابتدای فصل پیشنهادی جدی از پرسپولیس داشت اما نتوانست به این تیم برود. او سرباز تراکتورسازی است و حداقل تا نیم فصل در این تیم خواهد ماند؛ شاید سروش در نیم فصل به پرسپولیس برود و شاید در دربی برگشت، برای اولین بار حضور در این مسابقه را تجربه کند.


دراگان اسکوچیچ


مربی کرواتی که در ملوان و سال اول حضور در فولاد خوزستان نتایج خوبی کسب کرد، همواره یکی از نام هایی بوده که بعد از ناکامی های استقلال به عنوان آلترناتیو برای سرمربیان این تیم مطرح شده است. حالا از اسکوچیچ بار دیگر به عنوان نزدیک ترین گزینه به استقلال در صورت ادامه ناکامی های این تیم با علیرضا منصوریان نام برده می شود. اسکوچیچ در سال های اخیر آنقدر بحث حضورش در استقلال مطرح شده که بتوانیم نامش را در بین غایب های دربی 83 قرار دهیم؛ شاید او نیز این تجربه را در ادامه به دست آورد.


شجاع خلیل زاده

 

شجاع خلیل زاده با پایان یافتن سربازی اش در تراکتورسازی امید زیادی داشت بتواند پیراهن پرسپولیس را برتن کند. او اما به واسطه قراردادش با سپاهان مجبور به بازگشت به جمع طلایی پوشان اصفهانی شد. با اینکه مسئولان پرسپولیس بارها با همتاهای خود در سپاهان برای صدور رضایتنامه شجاع نامه نگاری کردند اما پاسخ منفی گرفتند تا حضور خلیل زاده در اردوی سرخپوشان منتفی شود. شجاع خلیل زاده تا پایان فصل در سپاهان ماندنی شده و حالا حسرت حضور در دربی را خواهد خورد. شاید سال آینده این فرصت نصیب یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال ایران شود.


پرویز مظلومی


پرویز مظلومی زمان سلطان دربی ها بود؛ خالق نماد 4 برای استقلالی ها تا زمان بازگشت به این تیم از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما با شکست سنگین در دربی برگشت پارسال خیلی از طرفدارانش ریزش پیدا کرد. با این حال او با برد 4 دربی پشت سر هم روی نیمکت استقلال، همچنان از افرادی است که می توان جای خالی اش را در دیدار بزرگ پایتخت تصور کرد.


محمد نوری


کاپیتان سابق پرسپولیس امید داشت پس از سپری کردن یک فصل نامطلوب در کشور قطر در بازگشت به ایران بار دیگر پیراهن پرسپولیس را برتن کند اما با نظر منفی برانکو مواجه شد و راه تراکتورسازی را در پیش گرفت. نوری در تراکتور عملکرد بدی نداشته اما هنوز با روزهای اوج خود فاصله دارد. او اگر در پرسپولیس حضور داشت، با بازوبند کاپیتانی این تیم به میدان می رفت.

 

 


رضا نورمحمدی و محسن بنگر


کاپیتان های فصل گذشته پرسپولیس شاید فکرش را نمی کردند که امسال مجبور به جدایی از تیم محبوبشان شوند. آنها در سال های گذشته در تمام دربی ها حضور داشتند اما امسال چنین شانسی را ندارند. فرصتی که شاید دیگر هیچ وقت پیدا نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد