نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

"برای آخرین بارهای" این دربی جذاب


تاریخ نگاری قبل از یکشنبه داغ


نبرد سرخابی های تهران روز یکشنبه آخرین دیدار این دو تیم در سال جاری است تا به این مناسبت به بررسی آخرین های دربی بپردازیم.

  

 دربی هشتاد و چهار آخرین نبرد مستقیم این دو تیم در سال 95 خواهد بود. سرخابی های پایتخت در این سال دو دیدار برگزار کردند که البته پرسپولیس با یک برد و یک مساوی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به رقیب آبی پوش خود دارد. در آستانه آخرین دربی سال پر دربی 95، آخرین های نبرد استقلال و پرسپولیس را بررسی می کنیم:


آخرین برد: پیروزی شاگردان برانکو در دربی 82 با نتیجه چهار بر دو، آخرین دیداری است که در آن دربی برنده داشته است. پرسپولیس در این بازی توانست با اقتدار حریف صدرنشین را شکست دهد و بعد از پایان دربی بود که پرسپولیس بالاتر از استقلال در صدر قرار گرفت.


آخرین تساوی: دیدار دو تیم در تاریخ 26 شهریور با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. این  دیدار و تساوی آبی های بحران زده برابر پرسپولیس باعث شد تا منصوریان در سمت خود ابقا شود.


آخرین کارت زرد: خسرو حیدری در دقیقه 89 دربی هشتاد و سوم از فغانی، داور این مسابقه  کارت زرد گرفت تا آخرین اخطاری دربی ها باشد.

 

 


آخرین گل: ضربه پنالتی امید ابراهیمی به سوشا مکانی در دربی هشتاد و دوم در دقیقه 89 وارد دروازه پرسپولیس شد تا ابراهیمی زننده آخرین گل دربی ها باشد.


آخرین پاس گل: مهدی طارمی در موقعیت دو به تک با مهدی رحمتی دروازه بان استقلال، با از خود گذشتگی محسن مسلمان را صاحب توپ کرد تا پرسپولیس چهارمین گل خود را وارد دروازه استقلال کند.


آخرین کارت قرمز: امید عالیشاه در دربی 2 آذر 93 بعد از گلزنی برابر استقلال پیراهن خود را از تن بیرون آورد تا با دومین کارت زرد از سوی داور مسابقه جریمه و از زمین اخراج شود.

 

 


آخرین هت تریک: سه گل ایمون زاید در دربی 74 برابر استقلال و پرویز مظلومی آخرین هت تریک تاریخ دربی است. پرسپولیس در این بازی با نتیجه 3 بر 22 به پیروزی بزرگی دست یافت.


آخرین گل آفساید: پریموف تازه وارد برابر استقلال توانست توپ برگشتی از ضربه کامیابی نیا را تبدیل به گل کند اما پرچم رضا سخندان بعد از این گل به نشانه آفساید بالا رفت تا این گل مردود اعلام شود.


آخرین تعویض: نوراللهی و حق دوست دو بازیکن پرسپولیس و استقلال در دربی هشتاد و سوم به عنوان یار جانشین دقیقه 90 وارد زمین شدند تا آخرین تعویض های دربی باشند.


آخرین داور: علیرضا فغانی که قضاوت دربی هشتاد و چهارم را بر عهده دارد، دربی هشتاد و سوم را نیز سوت زده است تا آخرین داور دربی این بازیکن باشد.


آخرین کلین شیت: دربی هشتاد و سوم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا دروازه  بان های دو تیم یعنی مهدی رحمتی و علیرضا بیرانوند آخرین کلین شیت کننده های دربی باشند.


آخرین بازیکن دربی اولی: مجتبی حق دوست بازیکن جوان استقلال دقیقه 90 دربی  هشتاد و سوم جانشین فرشید اسماعیلی شد تا آخرین بازیکنی باشد که طعم حضور در دربی را تجربه کرده است.


آخرین دفع پنالتی: دروازه بان استقلال هر چند دربی هشتاد و دوم 4 مرتبه دروازه خود را باز  شده دید اما در این دیدار توانست در نیمه اول ضربه مهدی طارمی را از روی نقطه پنالتی مهار کند تا آخرین دفع پنالتی مربوط به رحمتی باشد.

 


آخرین سیو: مهدی رحمتی دقیقه 90 دربی هشتاد و سوم با یک واکنش زیبا ضربه کامیابی نیا را از پشت محوطه شش قدم مهار کرد تا آخرین سیو دربی، مربوط به او باشد.


آخرین سوت جنجالی: بالا رفتن پرچم رضا سخندان کمک داور اول دربی هشتاد و سوم در  صحنه گل آفساید پریموف آخرین سوت جنجالی تاریخ دربی است. هر چند بعد از مسابقه تصاویر تلویزیونی نشان داد که تصمیم سخندان در دقیقه 90 تصمیمی درست بوده است.


آخرین گل ضربه ایستگاهی: سانتر مرحوم هادی نوروزی در دربی هشتاد و ضربه سر  علیپور دروازه وحید طالب لو را باز کرد تا این بازیکن آخرین گل را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده باشد.


آخرین پنالتی گل شده: امید ابراهیمی هافبک گلزن استقلال در دربی هشتاد و دوم دقیقه 899 از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد تا این گل آخرین پنالتی باشد که در دربی تبدیل به گل شده است.


آخرین گل کرنر: گل سجاد شهباززاده با ارسال از سمت راست زمین در دربی هفتاد و نهم آخرین گلی بود که یک تیم توانست از روی نقطه کرنر به ثمر برساند.


آخرین داور خارجی: سعد کمیل آخرین داور خارجی است که در سال 87 دربی را قضاوت  کرده است. پس از کمیل داوران ایرانی مسئولیت قضاوت دربی را بر عهده گرفتند.


آخرین گلزن خارجی: جری بنگستون دقیقه 90+4 دربی هشتاد و یکم دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا آخرین بازیکن خارجی باشد که در دربی گلزنی می کند.

 

 


آخرین حضور دو مربی داخلی در دربی: قلعه نویی و درخشان در لیگ چهاردهم هدایت دو تیم استقلال و پرسپولیس را بر عهده داشتند. پس از این بازی با حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس دیگر دو سرمربی داخلی تجربه حضور در دربی را نداشتند.

 


آخرین دربی با دو مربی خارجی: 27 آذر 53 راجرز به عنوان سرمربی پرسپولیس و رایکوف  به عنوان سرمربی استقلال روی نیمکت دو تیم حضور داشتند. پرسپولیس در این بازی با نتیجه دو بر یک برنده از زمین خارج شد.


آخرین بازی در وقت اضافه: نبرد دو تیم در جام حذفی سال 90، آخرین دیداری بود که به  وقت اضافه کشیده شد. استقلالی ها در این بازی با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسیدند.


آخرین سرمربی دربی اولی: منصوریان چهل و دومین سرمربی تاریخ دربی است که در  دربی هشتاد و سوم تجربه نشستن روی نیمکت استقلال را تجربه کرد.

 


آخرین دربی که پیراهنها سرخابی نبود: در دربی هشتاد و یکم پرسپولیس به دلیل فوت  هادی نوروزی کاپیتان این تیم پیراهن هایی مشکی رنگ بر تن کرد تا دربی هشتاد و یکم آخرین نبردی باشد که این دو تیم سرخابی نبودند.

 

آخرین درگیری فیزیکی دربی: درگیری فیزیکی حنیف عمران زاده و سوشا مکانی در دربی  هشتاد آخرین درگیری جدی در تاریخ دربی ها بود که محرومیت سنگینی برای دو طرف به همراه داشت.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد