نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

نتیجه بازی روسیه و عربستان : عربستان حرفی برای گفتن نداشت و گلباران شد

برد باورنکردنی میزبان علیه آبروی آسیا

روسیه ۵- عربستان صفر؛ شلیک به قلب بن سلمان

ملی پوشان فوتبال روسیه با عملکردی فوق‌العاده موفق شدند جام جهانی را با پیروزی پُر گل برابر عربستان آغاز کنند. 

 


جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ گروه A (بازی افتتاحیه)
پنج‌شنبه: ۹۷/۰۳/۲۴ ؛ ساعت ۱۹:۳۰
استادیوم: لوژنیکی مسکو/ تماشاگر: ۸۱ هزار نفر
داور: نستور پیتانا(آرژانتین)؛ کمک‌ها: سرنان میداها، خوان پابلو بلاتی و ساندرو ریچی(برزیل)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)

 


تیم ملی روسیه


ایگور آکنیف، ایلیا کوتپوف، سرگئی ایگناشویچ، ماریو فرناندس، یوری ژیرکوف، یوری گازینسکی، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف(۶۴- دالر کوژیائف)، الکساندر گولوین، آلن دژاگوئف(۲۴- دنیس چریشف) و فدر اسمولوف(۶۹- آرتم ژیوبا).


سرمربی: استانیسلاو چرچسوف

 


تیم ملی عربستان سعودی


عبدالله معیوف، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، سلمان فرج، عبدالله عطیف(۶۴- فهد مولد)، تیسیر الجاسم، سالم الدوساری، یحیی الشهری(۷۳- هتان باهبری) و محمد سهلاوی(۸۴- مهند عسیری).


سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

 


اخطار


الکساندر گولوین(۸۷) از روسیه
تیسیر الجاسم(۳+۹۰) از عربستان

 


شرح گل‌ها:


روسیه  ۱ - عربستان ۰ (دقیقه ۱۲: یوری گازینسکی): پس از آنکه ارسال ژیرکوف از کرنر برگشت داده شد، گولوین در سمت چپ زمین پاس ژیرکوف را دریافت کرد تا بعد از ارسال دقیق او از سمت راست زمین به تیرک دوم، گازینسکی پیش‌تاخته با ضربه سر دروازه عربستان را باز کند و گل اول جام جهانی ۲۰۱۸ را به نام خود به ثبت برساند.
روسیه  ۲ - عربستان ۰ (دقیقه ۴۳: دنیس چریشف): گولوین با فرار سریع از اشتباه و تعلل مدافعان عربستانی استفاده کرد و از سمت راست نفوذی انجام داد که با پاس کوتاه توپ را به زوبنین رساند و او هم چریشف را در موقعیت خوبی قرار داد تا این بازیکن تعویضی بعد از یک سر توپ عالی که دو مدافع عربستانی را جای گذاشت، با شوت پای چپ به طاق دروازه دومین گل روسیه را زد.

 


روسیه ۳ - عربستان ۰ (دقیقه ۷۱: آرتم ژیوبا): باز هم گولوین در نقش گل‌ساز ظاهر شد و این بار ارسال زیبای او از سمت راست زمین را ژوبیا، سومین تعویضی روسیه با ضربه سر تبدیل به گل کرد.
روسیه ۴ - عربستان ۰ (دقیقه ۱+۹۰: دنیس چریشف): پاس ژوبیا را چریشف با شوت بیرون پای چپ دیدنی به کنج دروازه عربستان فرستاد تا دومین گل خود و چهارمین گل روسیه ثبت شود.
روسیه ۵ - عربستان ۰ (دقیقه ۴+۹۰: الکساندر گولوین): گولوین که نمایش فوق‌العاده‌ای در این بازی برای روسیه داشت، با ضربه آزاد تماشایی از پشت محوطه جریمه گل پنجم روسیه را به ثمر رساند.

 


لحظات حساس

 

دقیقه ۳: ارسال خطرناک گازینسکی از کرنر سمت چپ زمین را هوساوی در تیرک اول برگشت داد.
دقیقه ۹: ژیرکوف پاس گولوین را با شوت به سمت دروازه عربستان زد که یک کرنر نصیب روسیه شد.
دقیقه ۱۵: در حالی که سامدوف در موقعیت آفساید در سمت راست محوطه جریمه به توپ رسید، اما کمک داور دستور به ادامه بازی داد تا پس از پاس کات‌بک او، دژاگوئف شوت‌زنی کند و در حالی که توپ به شکل عجیبی در حال ورود به دروازه بود، معیوف به سختی با کف دست توپ را بیرون کشید.

 


دقیقه ۲۰: ضربه سر سهلاوی بعد از برخورد به مدافع روسیه به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه این تیم به کرنر رفت.
دقیقه ۲۳: دژاگوئف، شماره ۹ تیم ملی روسیه در سمت راست میانه زمین دچار مصدومیت شد که به دلیل شدت آسیب دیدگی به اجبار از زمین بیرون رفت تا جای خود را به دنیس چریسیف بدهد و نخستین تعویضی جام جهانی نام بگیرد.

 


دقیقه ۳۱: ارسال فرج و ضربه سر شهرانی با اختلاف زیادی از دروازه روسیه به اوت رفت.
دقیقه ۵۰: اسمولوف پشت مدافعان عربستان و در موقعیت خوبی صاحب توپ شد که شوت روی پای او تنها یک کرنر برای روسیه به همراه داشت.
دقیقه ۵۲: شوت پشت محوطه سامدوف به شکل خطرناکی از کنار دروازه روسیه راهی اوت شد.
دقیقه ۵۶: جدی‌ترین موقعیت عربستان روی ارسال توپ از جناح راست زمین و ضربه‌ای که تیسیر الجاسم نتوانست در مقابل دروازه خالی روسیه بزند، از دست رفت.
دقیقه ۵۸: ارسال الجاسم از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین و ضربه سر سلمان فرج حاصلی در پی نداشت و به اوت رفت.
دقیقه ۶۵: ارسال اسمولوف و ضربه سر چریشف در اختیار معیوف قرار گرفت.

 


دقیقه ۶۷: زوبنین بعد از دریافت پاس گولوین شوت زمینی زد که معیوف ابتدا دفع ناقصی داشت ولی اشتباه خود را جبران کرد و توپ را از آن خود کرد.
دقیقه ۷۳: شوت روی پای پُر قدرت سالم دوساری با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه روسیه راهی اوت شد.
دقیقه ۷۶: سانتر گولوین و ضربه سر زوبنین با فاصله کمی از کنار دروازه عربستان به اوت رفت.
دقیقه ۸۶: ژیرکوف ارسال خطرناکی به محوطه جریمه عربستان انجام داد که البریک سراسیمه توپ را به کرنر زد.

 

بهترین بازیکن


دنیش چریشف در ابتدای مسابقه نیمکت‌نشین بود ولی از دقیقه ۲۴ که جانشین دژاگوئف مصدوم شد، موثر ظاهر شد و با زدن دو گل سرنوشت را برای روسیه تغییر داد تا علاوه بر اینکه صاحب بردی پُر گل مقابل عربستان شوند، بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.
الکساندر گولوین، بازی‌ساز تیم ملی روسیه هم نمایش فوق‌العاده‌ای در این مسابقه داشت و توانست روی دو ارسال زیبا پایه گذار دو گل تیمش شود و با ضربه آزاد تماشایی که در لحظات پایانی به ثمر رساند، بازی خوب خود را تکمیل کند.


اتفاق ویژه


بدون شک دریافت ۵ گل از عربستان در دیدار با روسیه که آبروی تیم‌های آسیایی را هم بُرد و نتیجه‌ای کم سابقه در تاریخ افتتاحیه جام‌های جهانی رقم زد، مهم‌ترین اتفاق این مسابقه بود.
اما نکته مهم دیگر این مسابقه که باید به آن اشاره کرد، حضور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی(که شایعه ترور او در هفته‌های اخیر وجود داشت)، در جایگاه ویژه ورزشگاه لوژنیکی در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود؛ حضوری که با شکست سنگین برای تیم کشورش همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد