نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2014 لهستان

مسابقات قهرمانی جهان در واقع اولین و قدیمی ترین تورنمنت والیبال در جهان است که پس از تاسیس فدراسیون جهانی والیبال راه اندازی شد. این مسابقات هر 4 سال یکبار برگزار می شود و هجدهمین دوره آن نیز از 9 شهریور ماه آینده تا 30 همین ماه به میزبانی لهستان و در 6 شهر این کشور برگزار می شود.   

 به قهرمان مسابقات قهرمانی جهان عنوان "قهرمان جهان" اطلاق می شود و این رقابت ها از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین چهار تیم برتر این مسابقات همانند المپیک 100 ، 90، 80 و 70 امتیاز کسب می کنند،که این بالاترین امتیاز در نظر گرفته شده برای یک تورنمنت والیبال توسط FIVB می باشد. البته  نحوه امتیازدهی به تیم‌های بعدی این مسابقات با المپیک فرق می کند.

 

این برای نخستین بار است که کشور لهستان از این مسابقات میزبانی می کند و شهرهای وراکلاف، کاتوویچ، گدانسک و کراکوف میزبان مرحله مقدماتی این مسابقات هستند که در مجموع گنجایش پذیرایی از 58 هزار تماشاگر را دارند.

 

رقابت های قهرمانی جهان برای اولین بار در سال 1949 و به میزبانی جمهوری چک برگزار شد که در پایان تیم والیبال اتحاد جماهیر شوری سابق موفق شد به عنوان قهرمانی نخستین دوره این مسابقات دست یابد و تیم های چک اسلواکی و بلغارستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

قهرمانی جهان والیبال

اتحاد جماهیر شوروی با 6 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز پرافتخارترین تیم این مسابقات است و پس از آن برزیل و ایتالیا هرکدام با 3 طلا و یک نقره دیگر تیم های برتر تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شوند. چک اسلواکی (2 بار) ، آلمان شرقی، لهستان و آمریکا نیز از دیگر تیم های طلایی تاریخ این مسابقات هستند.

 

در سه دوره گذشته ( 2002 - 2006 - 2010 ) برزیل و سه دوره قبل آن ( 1990 - 1994 - 1998 ) ایتالیا 3 بار متوالی قهرمان جهان شده اند تا رکورد جالبی را از این نظر به نام خود ثبت کنند.

24 تیم در رقابت های قهرمانی جهان لهستان حضور خواهند داشت که به غیر از میزبان سایر کشورها از طریق مسابقات انتخابی جواز حضور در مرحله نهایی را کسب می کنند و تمام کشورهای عضو فدراسیون جهانی والیبال می توانند برای حضور در مرحله انتخابی ثبت نام کنند. در هر قاره سه مرحله مسابقه انتخابی برگزار می شود و در نهایت 8 تیم از قاره اروپا، 3 تیم از آمریکا جنوبی، 5 تیم از آمریکای شمالی و مرکزی، 3 تیم از آفریقا و 4 تیم از آسیا به همراه لهستان میزبان 24 تیم حاضر در مسابقات 2014 را تشکیل خواهند داد.

 مسابقات قهرمانی جهان والیبال

تیم ملی والیبال ایران تا کنون در 4 دوره این مسابقات شرکت کرده است و تا کنون به عنوان قابل توجهی دست نیافته است. اولین حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان به سال 1970 بر می گردد که تیم کشورمان در آن دوره در جایگاه 21 قرار گرفت. پس از آن 18 سال صبر کرد تا جواز این مسابقات را دوباره و در حالیکه اینبار در سال 1998 و به میزبانی ژاپن برگزار می شد کسب کند و در آن مسابقات نیز در نهایت به  جایگاهی بهتر از 19 دست نیافت. دو حضور دیگر کشورمان به سال های 2006 و 2010 بر می گردد که تیم ایران در آن مسابقات نیز به ترتیب 21 و 19 جهان شد. شاید لقب بهترین بازی ایران در تاریخ این مسابقات را بتوانیم به دوئل جذاب با ایتالیا در دوره قبلی نسبت دهیم که تیم کشورمان با وجود یک بازی برابر با آتزوری بزرگ سر انجام تن به شکست 3 بر 2 داد اما این مسابقه در ذهن همه ی علاقمندان والیبال کشورمان تا ابد ثبت شد و مقدمه ای بر خودباوری ایران و تسلیم ایتالیا در دیدارهای بعدی مقابل کشورمان بود. شاگردان حسین معدنی بعد از شکست 3 بر صفر مقابل مصر و پیروزی 3 بر یک مقابل ژاپن، برای صعود به مرحله دوم نیاز به یک پیروزی داشتند ولی آخرین حریف ایران در گروه، ایتالیای میزبان بود و این اتفاق ممکن نشد تا اشک های سعید معروف پس از مشاجره لفظی با ورمیلیو پاسور لاجوردی پوشان در پایان آن دیدار یکی از فراموش نشدنی ترین تصاویر ثبت شده در تاریخ والیبال ایران باشد.

 

اما تیم کشورمان برای راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان در لهستان، به دلیل قهرمانی در آسیا و جایگاه مناسب در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال، کار سختی در پیش نداشت و یک ضرب در مرحله سوم ( آخر) باید برای کسب جواز صعود از تیم های پاکستان، اندونزی و بحرین پذیرایی می کرد.

 

*نحوه گروه بندی تیم های آسیایی برای کسب جواز صعود به مسابقات قهرمانی جهان بدین ترتیب بود:

گروه اول: استرالیا ( میزبان) قزاقستان، تایلند و کویت

گروه دوم: ایران ( میزبان)، پاکستان، اندونزی و بحرین

گروه سوم: چین ( میزبان) هند، چین تایپه، عربستان

پروه چهارم: ژاپن( میزبان)، کره جنوبی، قطر و تایلند

که میزبان 3 گروه اول به همراه تیم کره جنوبی از گروه چهارم جواز صعود به مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان را کسب کردند.

 مسابقات انتخابی قهرمانی جهان والیبال

ترکیب تیم ایران در انتخابی این مسابقات را مهدی مهدوی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، محمد طاهر واردی، شهرام محمودی، امیر غفور، عادل غلامی، علیرضا جدیدی، فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، آرش کشاورزی و فرهاد قائمی  با هدایت خولیو ولاسکو  تشکیل می داد که تیم ایران به راحتی آب خوردن  و با 3 نتیجه قاطعانه 3 بر صفر عازم لهستان 2014 شد. گفتنی است که 9 بازیکن از ترکیب 12 نفره هر کشور در مرحله انتخابی این مسابقات باید در مرحله نهایی که در لهستان برگزار می شود به میدان بروند.

 

تاکنون چهره 23 تیم حاضر در این مسابقات مشخص شده بود و تیم پورتوریکو نیز به عنوان آخرین کشور روز گذشته بلیت لهستان را رزرو کرده و به سایر تیم های شرکت کننده پیوست و همگروه تیم والیبال کشورمان در گروه D این مسابقات شد.

در گروه ایران تیم های قدرتمندی چون ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو قرار دارند اما قطعا شرایط ایران در این مسابقات هیچ شباهتی به ادوار گذشته نخواهد داشت و تیم چهارم مسابقات لیگ جهانی 2014 نه برای تنها کسب پیروزی بلکه برای صعود از گروه خود و شگفتی سازی در این مسابقات به میدان می روند، چرا که شاگردان کواچ پیش از این قدرت خود را به جهان والیبال نشان داده اند و همه از ایران به عنوان تیمی مدعی در این مسابقات نام می برند.

 مسابقات والیبال قهرمانی جهان لهستان

*گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی جهان سال 2014  شرح زیر است:

گروه A، شهر وراکلاف: لهستان، آرژانتین، صربستان، استرالیا، کامرون، ونزوئلا

گروه B، شهر کاتوویچ: برزیل، کوبا، آلمان، تونس، کره، فنلاند

گروه C، شهر گدانسک: روسیه، بلغارستان،‌ کانادا، مصر، چین، مکزیک

گروه D، شهر کراکوف: ایتالیا، آمریکا، ایران، فرانسه، پورتوریکو، بلژیک

 

*برنامه بازی‌های ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

یک‌شنبه 9 شهریور 1393: ایتالیا – ایران، ساعت 15:30 به  وقت تهران

سه‌شنبه 11 شهریور 1393: آمریکا – ایران، ساعت 15:30 به وقت تهران

پنج‌شنبه 13 شهریور 1393: ایران – فرانسه، ساعت 19 به وقت تهران

شنبه 15 شهریور 1393: بلژیک – ایران، ساعت 19 به وقت تهران

یک‌شنبه 16 شهریور 1393: ایران – پورتوریکو، ساعت 19 به وقت تهران

تیم‌های اول تا چهارم هر گروه به مرحله دوم مسابقات صعود می‌کنند. در این مرحله، 4 تیم برتر گروه‌های A و D در یک گروه 8 تیمی موسوم به E و 4 برتر گروه‌های B و C در یک گروه 8 تیمی موسوم به F با هم روبرو می‌شوند. به این ترتیب هر تیم فقط با 4 تیم گروه دیگر دیدار می‌کند تا در نهایت از هر گروه 2 تیم به مرحله نیمه نهایی برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد