نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

بازی سپاهان و ذوب‌آهن ( دربی اصفهان )

پیش بازی سپاهان ـ ذوب‌آهن؛ دربی 2


نشریات و رسانه های اصفهانی با علاقه به دنبال حرارت دادن به این مسابقه هستند. بازی دو تیم همیشه مدعی و درخشان همشهری که در اغلب اوقات به اندازه یک دربی تماشاچی نداشته است.

  سومین شهرآورد اسفندی تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در حالی روز جمعه برگزار می‌شود که فقط یک ماه تا پایان سال شمسی زمان باقی است و از فردا شمارش معکوس برای رفتن سال ۹۳ و شروع سال ۹۴ آغاز می شود. جذاب ترین مسابقه هفته، دیدار سپاهان و ذوب‌آهن است، اولی هفته قبل فولاد را در اهواز برد و دومی یعنی ذوب‌آهن بهترین و موفق ترین تیم 2 ماه اخیر مسابقات لیگ برتر است. برنده تیم خوشبختی است اگر اسمش سپاهان باشد صدرنشین و اگر اسمش ذوب‌آهن باشد با 33 امتیاز به نزدیکی صدرجدول خواهد رسید.

1. بازی 2 تیم روز 7 شهریور در دور رفت یک ـ یک تمام شده است. مهدی شریفی در دقیقه 56 برای سپاهان و محسن مسلمان در دقیقه 58 برای تیم فوتبال ذوب‌آهن گل زدند. مسلمان در نیم فصل از ذوبی ها جدا شده و به فولاد پیوسته است؛ تیمی که شریفی هفته گذشته با یک گل دیگر سند شکستش را امضا کرد.

2. این میدان 2 بازیکن محروم دارد. هر 2 محروم از تیم ذوب‌آهن هستند، کارلوس سانتوس و مسعود حسن زاده 2 مرد تیم ذوب‌آهن هستند که از بازی برابر تیم همشهری باز خواهند ماند. سانتوس و حسن زاده از مهره های کلیدی یحیی گل‌محمدی در مسابقات لیگ بوده اند و در ذوب‌آهن جانشین ندارند.

3. در 10 بازی آخر 2 تیم سپاهان با 5 برد، 3 مساوی، 2 باخت، 14 گل زده و 7 گل خورده موقعیت بهتری دارد. بهترین برد سپاهان در روز 16 مرداد 91 و با پیروزی 4 ـ صفر بوده است.

4. این در شرایطی است که ذوب‌آهن از روز 27 مرداد 89، یعنی طی 4 سال و 6 ماه یا به عبارتی 30 ماه برابر سپاهان برنده نشده است.

5. حسین فرکی و یحیی گل‌محمدی اعضای مهم تیمی هستند که در جام‌ملت‌های آسیا 2004 به مقام سوم رسید و به جام‌جهانی 2006 صعود کرد. جالب اینکه شاید برانکو ایوانکویچ هم به زودی به ایران بیاید و مقابل هر دوی این مربیان بزرگ فعلی فوتبال ایران بایستد.

6. ترکیب احتمالی تیم سپاهان در دربی اصفهان شامل: رحمان احمدی، هادی عقیلی، رسول نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، عبدالله کرمی، علی کریمی، مهدی شریفی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، سعید قائدی فر، فوزیل موسی خواهد بود.

7. در ذوب‌آهن، رشید مظاهری، هادی محمدی، حجت حق وردی، علی حمام، مهرداد قنبری، قاسم حدادی فر، اکبر ایمانی، قاسم دهنوی(مرتضی تبریزی)، کاوه رضایی، مهدی رجب‌زاده، اسماعیل فرهادی به میدان خواهند رفت.

8. سپاهان در صدر جدول با نفت تهران، استقلال، فولاد و تراکتورسازی رقابت تنگاتنگی دارد و همین مسئله باعث می‌شود آنها به ۳ امتیاز هر دیدار از جمله دیدار شهرآورد برابر ذوب آهن نیاز مبرمی داشته باشند. نفت تهران در دیدار هفته بیست و یکم خود برابر پیکان متوقف شد تا فرصت برای سایر مدعیان باشد تا با برد در دیدار این هفته خود را به صدر برسانند. البته چون شرایط امتیازی و حتی تفاضل گلی سپاهان، استقلال و فولاد کاملاً برابر است وضعیت جدول کمی پیچیده می‌شود. بازی‌های نه چندان آسان رقبای سپاهان برابر تیم‌هایی مثل گسترش فولاد و سایپا باعث می‌شود ۳ امتیاز بازی با ذوب آهن برای سپاهان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

9. اگرچه سپاهان و ذوب آهن با هم در دوران حضور در لیگ حرفه ای فوتبال ایران د رمجموع بهتر از استقلال و پرسپولیس نتیجه گرفته اند، اما مسابقه این دو تیم هرگز از نظر حال و هوا شبیه دربی تهران نشده است. علت اصلی عدم استقبال هواداران اصفهانی از این بازی است. چیزی که البته ممکن است فردا جور دیگری رقم بخورد.

10. محمدرضا خلعتبری که برای سال‌ها سابقه پوشیدن پیراهن ذوب آهن را دارد در این بازی برابر رفقای سابق خود در ذوب آهن قرار می‌گیرد. او که شنبه گذشته در جریان پیروزی ذوب آهن برابر استقلال خوزستان در ورزشگاه حضور داشت و حتی بعد از بازی به رختکن ذوب آهن هم رفت از کلیدی‌ترین بازیکنان سپاهان به حساب می‌آید. او و 6 بازیکن دیگر سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد