نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

تقارن در تیم برانکو: پرسپولیس، تیم چپ پاها


تیمی که امشب به مصاف فولاد خوزستان می رود ترکیبی از 5 بازیکن چپ پا و 5 بازیکن راست پا است.  پرسپولیس در حالی لیگ هفدهم را آغاز می کند که می توان گفت این تیم نزدیک ترین تیم به آنچه برانکو ایوانکوویچ در نظر داشته است.  در فوتبال امروز دنیا برخی مربیان بر این اعتقاد هستند که تیمشان را با حداکثر نفرات چپ پا به میدان بفرستند. البته که همواره تعداد محدود چپ پاها نسبت به راست پاها کمتر این شانس را به مربیان می دهد که یک تعادل و تقارن کامل در تیمشان به وجود بیاورند. شاید یکی از بهترین نمونه ها در فوتبال دنیا در سالهای اخیر را بتوان رئال مادرید برند شوستر را مثال زد. البته که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز نشان داده که تمایل دارد تا میان تعداد چپ پاها و راست های تیمش بالانس به وجود بیاورد. 


پرسپولیس اما در فصل جاری رقابت های باشگاهی فوتبال از این منظر یکی از تیم های موفق به حساب می آید. در ترکیب ثابت پرسپولیس که به احتمال فراوان بخش مهمی از بازیهای این فصل را برای این تیم به میدان می روند، 5 بازیکن چپ پا و 5 بازیکن راست پا حضور دارند(به غیر از بیرانوند دروازه بان این تیم). درخط دفاع شجاع خلیل زاده و حسین ماهینی راست پا و محمد انصاری و شایان مصلح چپ پا هستند. در خط هافبک کامیابی نیا(ربیع خواه) راست پا است اما بقیه عناصر چپ پا هستند. وحید امیری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان سه هافبک چپ پای پرسپولیس هستند. درخط حمله هم مهدی طارمی و علی علیپور راست پا بازی می کنند تا تعداد راست پاها و چپ پاهای این تیم برابر شود.


اما نکته قابل توجه اینجا است که همواره حضور بازیکنان چپ پا در ترکیب یک تیم دست مربی را برای اجرای برنامه های متفاوت در طول مسابقه بازمی گذارد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که از آنجایی که همواره اکثریت با راست پاها است تیم های حریف برای مهارحریفان چپ پا برنامه های متفاوت و درنهایت کار دشوارتری پیش رو دارند. به عنوان نمونه از آنجایی اغلب مدافعان وسط و در برخی مواقع مدافعان چپ یک تیم راست پا هستند در مهار بازیکنان چپ پا با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد. ضمن اینکه این یک قانون نانوشته در فوتبال است که بازیکنان چپ پا اصولا بازیکنانی تکنیکی تر از راست پاها هستند و از سوی دیگر درواه بانان به دلیل تفاوت درجنس و نوع ضربات چپ پاها دشواری بیشتری را برای مهار آنها تحمل می کنند.


با این اوصاف می توان گفت که برانکو برای ساختن تیمی که به تفکراتش نزدیک باشد دست بازتری نسبت به سالهای قبل دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد