نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

سپاهان 2 - پرسپولیس 2 ؛ جلال الدین مرد سرنوشت ال کلاسیکو !

فوق سریع ، تماشایی و زیبا در نقش جهان

دیدار جذاب و دیدنی دو تیم همانطور که انتظار می‌رفت پرهیجان و جنجالی بود و در نهایت به تساوی رضایت دادند. 

 


استادیوم: نقش جهان                هفته: هفته لیگ برتر/ فصل هفدهم 
داور:    اشکان خورشیدی         کمک داوران: سجاد طوری- رحیم شاهین و علی صفایی

 

 


سپاهان:
 

لی اولیویرا، حسن جعفری، ساسان انصاری، عزت اله پورقاز(ژاویر رودریگز 70)، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی، مروان حسین، رافائل اسچولر و سیاوش یزدانی
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 


پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند، حسین ماهینى(شایان مصلح)، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده، محمد انصارى، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان (دقیقه 70، بشار رسن)، مهدى طارمى و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


 

اخطار مهدی طارمی(پرسپولیس)، سیاوش یزدانی(سپاهان)، ابوالحسن جعفری(سپاهان)ف فرشاد احمدزاده(پرسپولیس)میلاد سرلک(سپاهان)، جلال‌الدین علی محمدی(سپاهان)

 

شرح گل ها


 

سپاهان 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 38، مهدی طارمی): مهدی طارمی در غیاب گادوین منشا به عنوان پنالتی زن اول پرسپولیس مامور نواختن این ضربه شد تاو آن را برخلاف جهت حرکت اولیویرا به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد.

 

سپاهان یک پرسپولیس یک : (دقیقه 64، مروان حسین): ارسال کرنر اینبار برای سپاهان با ضربه سر مروان حسین گل تساوی بخش زردپوشان را در پی داشت.

 

سپاهان 1 پرسپولیس 2: (دقیقه 72، علی علیپور): حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها پشت محوطه جریمه و پاس در عمق فرشاد احمدزاده برای علیپور این بازیکن را با اولیویرا تک به تک کرد تا دروازه سپاهان برای بار دوم باز شود.

 

سپاهان 2 پرسپولیس 2: ( دقیقه 86، علی محمدی): اینبار زلاتکو در نقش فوق العاده تعویض هایش به نتیجه رسید و دو تعویضی او توانستند در نقش گلساز و گلزن ظاهر شوند. ارسال رضا میرزایی با عبور از تمام بازیکنان به علی محمدی رسید تا او با ضربه ای زمینی بیرانوند را بار دیگر تسلیم کند.


 

شرح بازی:


شاگردان برانکو ایوانکوویچ در همان دقایق ابتدایی توسط علی علیپور به گل رسیدند ولی این گل از سوی اشکان خورشیدی داور مسابقه مردود اعلام شد. بعد از آن کیفیت بازی به طور محسوسی افت کرد و دو تیم موقعیتی روی دروازه مقابل خلق نکردند.
شوت رافائل بازیکن تیم سپاهان که با اختلاف کم از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت، در دقیقه ۲۷ یخ بازی را آب کرد. در دقیقه ۳۳ پرسپولیس موقعیتی را با ارسال محسن مسلمان به دست آورد و مهدی طارمی این سانتر را به جای سر با دست به سمت وحید امیری انداخت و امیری هم این توپ را گل کرد؛ ولی داور این گل را هم مردود دانست و به طارمی کارت زرد داد.
سرانجام تلاش مهدی طارمی برای گلزنی به سپاهان در دقیقه ۳۹  جواب داد و این بازیکن توانست از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گل بزند تا نیمه اول با همین یک گل به اتمام برسد. خطای پنالتی هم توسط سیاوش یزادنی روی طارمی رخ داد بود.
در نیمه دوم این سپاهان بود که برای جبران نتیجه کارش را هجومی تر آغاز کرد. ابتدا ساسان انصاری شوتی به سمت دروازه پرسپولیس زد که علیرضا بیرانوند با اثرگذاری روی این توپ مانع گلزنی سپاهان شد. پرسپولیس دفاعی تر از نیمه نخست ظاهر شد. همین مسئله باعث شد دفاع پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه دوم زیر فشار حملات سپاهان قرار بگیرد. این حملات در دقیقه ۶۱ جواب داد. مروان حسین با یک ضربه سر توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.
بعد از گل تساوی، پرسپولیسی ها به خودشان آمدند و مجددا بازی را در دست گرفتند. نتیجه تلاش بازیکنان پرسپولیس هم گلی بود که علی علیپور در دقیقه ۷۲ روی پاس در عمق فرشاد احمدزاده به ثمر رساند.
پرسپولیس بعد از این گل بازهم فرصتهایی برای گلزنی داشت ولی قدر این موقعیتها را ندانست تا در دقیقه ۸۷ دوباره گل تساوی را دریافت کند. اینبار جلال الدین علیمحمدی توانست روی سانتر زیبای میرزایی و غفلت مدافعان پرسپولیس گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.
پرسپولیس در حالی این دو گل را دریافت کرد که علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوشش روی هر دو گل مقصر بود و همین امر نگرانی ها برای بازی با الهلال را بیشتری خواهد کرد.
بعد از این گل درگیری هایی بین بازیکنان سپاهان و پرسپولیس رخ داد که داور به میلاد سرلک و جلال علی محمدی از سپاهان و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس کارت زرد داد.
تلاش بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه ثمری نداشت تا بازی در نهایت با همان نتیجه تساوی ۲ به ۲ تمام شود.

 

بهترین بازیکن

مهدی طارمی با وجود از دست دادن فرصت های کلیدی تحرک فوق العاده ای در این بازی داشت؛ اما در جمع پرسپولیسی ها صادق محرمی و وحید امیری نیز فوق العاده بازی کردن اگرچه بازی آنها همچنان بی اشتباه نیست. در جمع سپاهانی هم ساسان انصاری پرانگیزه و پرنفس بود و حسن جعفری با بازوبند کاپیتانی نمایش بی عیب و نقصی ارائه کرد.


اتفاق ویژه

جلال الدین علی محمدی وینگر سپاهان در دقیقه84 با تکل روی پای فرشاد احمدزاده مانع از فروریختن دروازه تیمش شد و بلافاصله در ضدحمله با یک ضربه روی پا سانتر رضا میرزایی را به گل تبدیل کرد تا مرد سرنوشت ساز این بازی باشد.

 

دقایق حساس:


 

دقیقه 3: پرسپولیس در اولین حمله خطرناک خود به گل رسید که داور آن را مردود اعلام کرد. پرتاب اوت دستی بلند از سوی پرسپولیسی ها با گل خطای شجاع خلیل زاده همراه شد تا پرسپولیس دست خالی بازگردد.

دقیقه 8: حرکت علی علیپور درون محوطه جریمه و کورس او با پورقاز در نهایت با کات بک هم درون شش قدم همراه شد که ضربه طارمی به راحتی در اختیار لی قرار گرفت.

دقیقه 9: در میان غفلت مدافعان پرسپولیس این مروان حسین بود که با بیرانوند تک ب تک شد اما ضربه اش را در میان تعجب راهی اوت کرد.با این حال داور با اعلام آفساید این بازیکن عراقی توپ را در اختیار پرسپولیسی ها قرار داد تا سپاهانی ها حسرت فرصت از دست رفته را نخورند.

دقیقه 14: ساسان انصاری در آستانه ورود به محوطه جریمه توسط صادق محرمی با خطا متوقف شد تا اشکان خورشیدی یک ضربه ایستگاهی به سود سپاهان اعلام کند.

دقیقه 15: این ضربه را ساسان با ارسالی قدرتمند و زمینی به سمت شش قدم نواخت که توپ با عبور از تمام بازیکنان راهی اوت شد.

دقیقه 25: ساسان انصاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس پا به توپ شد و در فرصتی مناسب به قصد دروازه بیرانوند شوت خود را نواخت که این ضربه راهی اوت شد.

دقیقه 25: روی اشتباه صادق محرمی سپاهانی ها صاحب فرصت ضدحمله شدند که این حرکت آنها توسط شجاع خلیل زاده ناکام ماند.

دقیقه 27: راقائل اسچولر از پشت محوطه جریمه موقعیت شوتزنی شد که ضربه اش با اختلافی کم از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 29: ارسال ساسان انصاری برای شاهین ثاقبی در شرایطی که این بازیکن موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه پرسپولیس با ضربه سر داشت راهی به چارچوب نیافت و در نهایت این بازیکن اعتقاد داشت مدافع پرسپولیس او را شارژ کرده است.

دقیقه 31: مهدی طارمی قصد داشت از غافلگیری مدافعان سپاهان سود ببرد و خودش ضربه کرنر را به قصد استفاده علیپور ارسال کرد که توپش را مدافعان کم تعداد سپاهان راهی بیرون کردند.

دقیقه 34: پرسپولیس روی ارسال درون شش قدم و در ادامه ضربه وحید امیری به گل دست یافت اما داور به دلیل هند طارمی ضمن قطع بازی، توپ را در اختیار سپاهان قرار داد. اعتراض نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم در نهایت با مشورت کمک داور و داور یک کارت زرد برای مهدی طارمی و مهرداد محمدی در پی داشت و بازی از سوی سپاهان از سر گرفته شد.

دقیقه 37: پرسپولیس روی ارسال کرنر محسن مسلمان و خطای سیاوش یزدانی روی طارمی صاحب یک ضربه پنالتی شد.

 

 

دقیقه 49: روی ضدحمله سریع سرخپوشان بازیکن سپاهان با دست مانع عبور توپ فرشاد احمدزاده شد که خورشیدی یک ضربه ایستگاهی از منطقه مناسب نصیب پرسپولیس کرد اما نتوانستند از آن سود ببرند.

دقیقه 52: حرکت مهدی طارمی به داخل هجده قدم و کات بک او برای علیپور پیش از ضربه مهاجم شماره 70 سرخپوشان نصیب اولیویرا شد.

دقیقه 53: اینبار ساسان انصاری درون هجده صاحب فرصت شد که ضربه او با برخورد به مدافع پرسپولیس به شکلی خطرناک راهی کرنر شد.

دقیقه 55: ارسال کرنر محسن مسلمان با ضربه سر شجاع خلیل زاده فرصت خوبی برای گل دوم پرسپولیس شکل داد که ضربه مدافع پیش تاخته سرخپوشان به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 56: اینبار ضربه از پشت محوطه جریمه مروان حسین به شکلی خطرناک با مهار تک ضرب بیرانوند همراه شد تا آه از نهاد طرفداران این تیم بلند شود.

دقیقه 61: ارسال توپ پشت محوطه جریمه برای شاهین ثاقبی این بازیکن را با بیرانوند در آستانه تک به تک شدن قرار داده بود که ماهینی با تکل بلند خود مانع از این اتفاق شد.

دقیقه 65: ساسان انصاری در حرکتی فوق العاده با عبور از دو مدافع پرسپولیس و از زاویه بسته قصد باز کردن دروازه بیرانوند را داشت که توپش راهی کرنر شد.

دقیقه 67: برخورد عزت پورقاز که قصد داشت ضربه سر خود را در میانه میدان بزند با علیپور باعث مصدومیت این بازیکن شد تا از زمین خارج شود و تحت بررسی پزشکی قرار گیرد.

دقیقه 70: ضربه شاهین ثاقبی از داخل هجده قدم در شرایطی مناسب با برخورد به ساسان انصاری راهی اوت شد تا فرصت خوبی از دست سپاهات برود.

دقیقه 75: بشار رسن با پاسی فوق العاده مهدی طارمی را صاحب فرصت کرد که ضربه سر ضرب این بازیکن با اختلاف و به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 77: حرکت فوق العاده وحید امیری درون محوطه جریمه و پاس او درون شش قدم به مهدی طارمی در شرایط تک به تک با واکنش لی اولیویرا همراه شد تا بهترین فرصت برای گل بعدی از دست برود.

دقیقه 79: ارسال کرنر بشار رسن برای شجاع خلیل زاده اینبار هم با ضربه دقیقی از این مدافع همراه نبود تا فرصت از دست برود.

دقیقه 90: برخورد سنگین بین مصلح و سرلک، بازیکن شماره 6 را با مصدومیت شدیدی مواجه کرد که لحظاتی استادیوم را در شوک فرو برد و همگی نگران این بازیکن شدند.

 

 

نکات بازی:

 


* سپاهان بعد از 11 سال در استادیوم نقش جهان میزبانی پرسپولیس را برعهده دارد.
* ساسان انصاری که سابقه حضوری کوتاه مدت در پرسپولیس را در کارنامه دارد امروز مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد و در سمت مقابل نیز شجاع خلیل زاده نیز با 5 سال سابقه حضور در سپاهان امروز با پیراهن شماره 3 سرخ برابر این تیم قرار می‌گیرد.
* برانکو ایوانکوویچ تاکنون برابر سرمربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران شکست نخورده و اکنون باید دید برابر زلاتکو در این تقابل چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.
* یکی از تماشاگران با پرتاب یک شیئ هلی شات ورزشگاه را مورد اصابت قرار داد تا در کار آن خلل ایجاد شود.
* عدم نصب تلویزیون در جایگاه خبرنگاران باعث شده بود تا آنها با مشکل برای پوشش خبرهای خود مواجه باشند و نتوانند صحنه های آهسته و حساس این دیدار را تماشا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد