نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

توماس هسلر: در ایران آزادم




مدتی از فوتبال، چیزی که باعث شد همه دنیا او را بشناسند، فاصله گرفت. بعد از خداحافظی از مستطیل سبز مدتی نه چندان زیادی مربیگری را تجربه کرد که مهم‌ترین آن دستیاری در تیم ملی نیجریه بود اما امروز راهی ایران و شهر مشهد شده است تا تیم تازه متولد شده پدیده را تا رسیدن به هدف خود در لیگ برتر همراهی کند.

  
جوان کوتاه‌قامت ژرمن‌ها در دهه نود میلادی که توانست همه را با بازی‌ و شوت‌های خود شگفت‌زده کند، همان‌ که توانست با درخشش در تیم ملی آلمان لذت بوسه بر کاپ قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کند، فوتبالیست تکنیکی که 2 بار مرد سال آلمان و یک بار مرد سوم فوتبال جهان شد؛ ستاره سابق تیم ملی آلمان که تجربه حضور در باشگاه‌های کلن، رم، یوونتوس، مونیخ 1860 و سالزبورگ را در کارنامه خود دارد، حالا که سال‌های پایانی دهه چهارم زندگی خود را می‌گذراند با گذشت این سال‌ها، فوتبالدوستان هنوز ضربات ایستگاهی او را که برای هر دروازه‌بانی خطرساز و مرگبار بود، از خاطر نبرده‌اند.

به گزارش ایسنا، توماس هسلر پس از چندین مرحله مذاکره بالاخره به پیشنهاد و دعوت علیرضا مرزبان، سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان پاسخ مثبت داد و برای نخستین بار پا به ایران گذاشت و حالا قرار است یک فصل با قرارداد 150 هزار یورویی در کنار نماینده خراسان رضوی باشد.

بازیکن طلایی سال‌های نه چندان دور تیم ملی آلمان که به گفته سرمربی تیم پدیده، حضورش در تیم باعث دلگرمی و انگیزه بازیکنان شده است، با حضور در خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان، از شرایط تیم پدیده و دنیای فوتبال سخن گفت.

چه شد که هسلر پا به فوتبال ایران گذاشت؟ پیش از این از تیم ایرانی دیگری پیشنهاد داشت یا خیر؟

پیش از پیشنهاد پدیده از تیم‌های ایرانی دیگر پیشنهادی نداشتم. پس از پیشنهادی که از سوی سرمربی پدیده شد، برایم مهم بود که به ایران بیایم و شرایطش را از نزدیک مشاهده کنم و پس از حضور در ایران دیگر تصمیم‌گیری آسان بود و پس از صحبت با خانواده تمایل خود را برای حضور در مشهد اعلام کردم.

از مربیان آلمانی دیگری که پیش از این به ایران آمده بودند، اطلاع داشتید؟

پیر لیتبارسکی را می‌شناختم که پیش از این در ایران مربیگری کرده است و چند تن دیگر از آلمانی‌ها را نیز که تجربه‌هایی مشابه داشته‌اند، می‌شناختم ولی به دنبال جمع کردن اطلاعات در مورد ایران نبودم و خودم در این زمینه انتخاب کردم.

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد این پیشنهاد را قبول کنید، چه بود؟

مهم‌ترین فاکتور این بود که مرزبان و تیم پدیده من را می‌خواستند و همه افراد به دنبال موفقیت تیم بودند.

واکنش رسانه‌های آلمان به خبر حضور شما در ایران چگونه بود؟

پس از این که از تیم کلن جدا شدم حدود سه سال کار نکردم و افراد و رسانه‌هایی که من را می‌شناختند و در جریان زندگی‌ام بودند، از این خبر بسیار خوشحال شدند که دوباره می‌خواهم وارد کار فوتبال و مربیگری شوم و به من تبریک گفتند.

ایران همانطور بود که در رسانه‌های غرب دیده بودید؟

طبیعی است که مسائلی در غرب درباره ایران گفته می‌شود و عکس‌ها و فیلم‌هایی نشان داده می‌شود ولی وقتی وارد ایران شدم، اصلا چنین چیزی نبود و نظر مثبتی نسبت به مسائل ایران داشته و دارم. من در این کشور آزاد هستم.

پدیده را چطور دیدید؟

راه خوبی را برای تیم و بچه‌های آن می‌بینم که همه در کنار هم در حال رشد هستند و مهم‌ترین چیز این است که نتیجه مثبت بگیریم. بچه‌ها با آغوش باز من را پذیرفتند و از این بابت خیلی خوشحال هستم و تاکنون از این که مربیگری در این تیم را قبول کرده‌ام، پشیمان نیستم.

از پدیده و بازیکنانی که جذب شده‌اند رضایت دارید؟

در حال حاضر تیم بسیار خوبی داریم که برای هماهنگی هر چه بیشتر به زمان احتیاج دارد. البته تا الان عملکرد خیلی خوبی داشته و انگیزه داریم که تمام بازی‌های خود را ببریم. پدیده نیازمند زمان است. مرزبان به دنبال سازماندهی امور تیم است و به تیم جدید باید زمان داد تا برای بهبود امکانات و روند خود کار کند.

پیش بینی توماس هسلر در مورد جایگاه تیم پدیده خراسان در پایان فصل لیگ برتر چیست؟

قدرتمندانه ادامه خواهیم داد و اگر همه چیز خوب پیش رود امیدوارم که اول شویم و این غیرممکن نیست ولی در نهایت می‌دانم که جزو 5 تیم بالای جدول هستیم.

یعنی می‌توان از پدیده در اولین سال حضورش در لیگ برتر چنین انتظاری داشت؟

تمامی مسئولان تیم، کادر فنی و بازیکنان پدیده تلاش می‌کنند تا این تیم که اکنون شبیه نوزاد تازه متولد شده است به خوبی رشد کند و البته انگیزه همه بسیار است. در باشگاه پدیده اگر تمامی شخصیت‌ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند، در برنامه درازمدت می‌توانند به هدف برسند اما اگر هماهنگی‌ها خیلی بهتر باشد می‌توان در مدت کوتاه شاهد نتیجه‌گیری و به هدف رسیدن این تیم باشیم.

پیش از این آیا شناختی از فوتبال ایران داشتید؟

اطلاعات زیادی از فوتبال ایران نداشتم اما فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در بوندسلیگا مثل مهدوی‌کیا، دایی و هاشمیان را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که آنها با بازی خوب خود قسمتی از تاریخ فوتبال آلمان شده‌اند.

با توجه به عملکرد تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل سطح فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟

فوتبال ایران آن طور که برخی‌ فکر می‌کنند، بد نیست بلکه تیم‌ها و بازیکنان بسیار خوبی دارد که به راحتی توان بازی در لیگ‌های اروپایی را دارند. اگر فوتبالیست‌های ایرانی در تیم ملی همان طور که مقابل آرژانتین ظاهر شدند، با یکدیگر متحد و هماهنگ باشند و توانمندی خود را نشان دهند، موفق خواهند بود زیرا از کیفیت خوبی برخوردارند.

آیا پیش‌بینی می‌کردید تیم ملی کشورتان قهرمان جام جهانی 2014 برزیل شود؟

آرزوی قهرمانی آلمان را داشتم. عملکرد تیم ملی آلمان در این مسابقات من را یاد تیم 1990 انداخت که توانستیم با آن قهرمان جهان شویم. به نظرم تمام چیزهای خوب، تیم ملی آلمان را برای کسب این موفقیت همراهی کرد و توانستیم دوباره قهرمان شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد