نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

فیفا درگیر رسوایی اهدای ساعت‌های لوکس



فیفا از موضوع ساعت‌های لوکس شوکه شده است. نشریه "دی ولت" و "دیلی تلگراف" نوشتند: فدراسیون فوتبال برزیل در حاشیه رقابت‌های جام جهانی که تابستان امسال در این کشور برگزار شد، به ده‌ها دست‌اندرکار رده بالای فوتبال جهان ساعت هدیه داده بود.

  خانم دلیا فیشر سخنگوی فیفا گفت: "این موضوع در ماه ژوئن به ما گزارش شد. فیفا در حال بررسی است که بداند چه کسانی این هدیه را قبول کرده‌اند." با این حال او بررسی رسمی این مسئله توسط کمیته اخلاق به رهبری مایکل جی. گارسیا را تکذیب کرد.

تئو سوانسیگر رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته اجرایی فیفا به عنوان یکی از افراد درگیر با این پرونده خواستار جریمه فدراسیون فوتبال برزیل شده است. او دیر متوجه این هدیه شد و اینک اعلام کرده است: "اگر این ساعت بسیار گرانقیمت باشد، اهدای مخفیانه آن حرکت بی‌شرمانه‌ای است. فدراسیون برزیل باید پاسخگو باشد."

سوانسیگر که حقوقدان نیز هست داستان را با جزئیات شرح می‌دهد: "پیش از سفرم از کنگره فیفا به سائوپائولو در اتاقم در هتل یک کیسه با آرم فیفا قرار داشت. داخلش را نگاه کردم. یک پیراهن برزیل، یک پیراهن با آرم فیفا، یک پرچم، یک خودکار و یک گیره در آن بود. ساعتی ندیدم. کمی بعد یک خبرنگار انگلیسی با من تماس گرفت و سوال کرد آیا به من ساعت داده شده یا خیر؟ این پرسش مرا برآن داشت تا بار دیگر داخل کیسه را نگاه کنم. این بار یک ساعت پیدا کردم که در پلاستیک پیچیده شده و لابلای پیراهن تاشده برزیل قرار داده شده بود. فورا کمیته اخلاق را در جریان گذاشتم و گفتم می‌خواهم ساعت را پس بدهم."

یکی از این هدایا برای ولفگانگ نی‌یرزباخ رئیس فعلی فدراسیون فوتبال آلمان ارسال شده بود، اما وی با هوشمندی این هدیه را به برزیل پس فرستاد.

گفته می‌شود این ساعت‌ها محصول یک شرکت سوئیسی به نام "Parmigiani Fleurier" می‌باشد که شریک رسمی فدراسیون فوتبال برزیل است و مناسب این هدیه‌ صدمین سالگرد تأسیس این فدراسیون بوده است.

رؤسای فدراسیون‌های 32 کشور حاضر در جام جهانی، 25 عضو کمیته اجرایی فیفا و رؤسای کشورهای عضو انجمن قاره‌ای امریکای جنوبی CONMEBOL افرادی بوده‌اند که در لیست دریافت‌کنندگان این هدیه قرار داشته‌اند.

قوانین کمیته اخلاق فیفا پذیرفتن چنین هدایایی را از سوی پرسنل اکیدا ممنوع دانسته است. ظاهرا در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی برزیل در کمیته اجرایی فیفا بحث‌هایی در مورد این ماجرا درگرفته است. ریاست فیفا قصد داشت به اعضای کمیته اجرایی ساعت‌هایی با مارک " Hublot" که اسپانسر رسمی جام جهانی برزیل بود، هدیه دهد. اما سپ بلاتر رئیس فیفا و جروم والکه دبیر کل این فدراسیون تصمیم گرفتند ابتدا برای اهدای این ساعت‌ها از کمیته‌های نظارت مجوز بگیرند. دو نفر از مسئولان این این کمیته‌ها با این کار مخالفت کردند.

خانم دلیا فیشر سخنگوی فیفا ضمن تایید این مطلب گفت: "ساعت‌های ما به برزیل فرستاده نشدند."


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد