نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

جام ملت های آسیا : پیش بازی دیدار ایران – قطر

پیش بازی دیدار ایران – قطر

تیم ملی ایران صعود کننده چهارم؟


تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌ها به مصاف قطری خواهد رفت که با شکست در دیدار اولش با توجه به شکست برابر امارات، به دنبال بازگشت به جدول این رقابت‌هاست.

  شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند در اولین دیدار خود با نتیجه دو بر صفر بحرین را شکست دهند و اینبار برابر قطر به دنبال این هستند که با کسب سه امتیاز دیدار قطر صعودشان به مرحله دوم را قطعی کنند.

شرایط
شاگردان کارلوس‌ کی‌روش با توجه به برتری در دیدار اول‌شان و کسب 3 امتیاز از شرایط خوبی در جدول برخوردار هستند و با برتری در این دیدار می‌توانند از هم اکنون خود را در مرحله بعدی جام ببینند و بازی آخر ایران فقط جنبه دریافت سرگروهی را خواهد داشت.


قطر که علیرغم هزینه‌های بسیار در سالیان اخیر نتوانسته به توفیقی در آسیا برسد بعد از ناکامی در راهیابی به جام جهانی برزیل در جام ملت‌ها هم در اولین گام ناکام بود و با نتیجه‌ای عجیب با چهار گل از امارات شکست خورد. قطر در صورت شکست در دیدار برابر ایران در این تورنمت هم شکست خورده به خانه‌شان برمی‌گردد و کار برای شاگردان جمال بن ماضی تمام خواهد شد.


مربی
کاریزماتیک‌ترین سرمربی حاضر در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت ایران حضور دارد و در این مورد تنها خاویر آگیره، سرمربی تیم ملی ژاپن که سابقه هدایت تیم‌های اسپانیایی را دارد از نظر اعتبار به سرمربی ایران طعنه می‌زند. کی‌روش در زمان حضورش در ایران توانسته کاملا تفکرات خود را به بازیکنان تعمیم دهد و حالا تیم او علاوه بر مستحکم بودن در دفاع، استفاده از لحظات و «فرصت» را هم به خوبی فرا گرفته‌اند.


جمال بل ماضی؛ مربی‌ای که از زمان حضورش روی نیمک قهرمانی را چشیده و ناکامی را تجربه نکرده است. او مربیگری را از سال 2010 با لخویا آغاز کرد و دو سال پیاپی با این تیم قهرمان شد و در ادامه به نیمکت تیم «ب» قطر رسید و در مسابقات غرب آسیا عنون قهرمانی را کسب کرد. پاداش این قهرمانی‌ها برای او حضور روی نیمکت تیم ملی قطر بود و او در اولین گام موفق به قهرمانی در جام خلیج فارس شد.


ستاره
نمی‌توان از تیم کی‌روش بازیکن خاصی را به عنوان ستاره نام برد و شاگردان کی‌روش کاملا با برنامه و طبق فرامین او کارهای مختص به خود را با کمترین اشتباه تلاش می‌کنند انجام دهند. البته در این میان باز می‌توان از اشکان دژآگه به عنوان ستاره این تیم نام برد که فوتبالی فراتر از آسیا بازی می‌کند و کی‌روش هم به حرکات ترکیبی، تکنیکی و پاس‌های او دل بسته است. اشکان در اولین دیدار رسمی خود با پیراهن ایران موفق شد دو گل دیدنی به این تیم بزند و شروع خوبی با ایران داشته باشد.


در تیم مقابل خلفان ابراهیم که در سال 2007 عنوان مرد سال آسیا را کسب کرده همچنان امید اول قطری‌ها است و تک گل تیمش را در باخت 4 بر یک مقابل امارات در روز اول را نیز به ثمر رساند. هافبک تهاجمی تکنیکی قطری‌ها می‌تواند در دیدار برابر ایران هم دردسرساز شود.

داور
روشن ایرماتف قضاوت دیدار ایران و قطر را برعهده دارد و کاملا برای ایرانی‌ها نامی آشناست. بهترین داور آسیا در سالی که گذشت دو رکورد ویژه را به نام خود ثبت کرده است؛ او جوان‌ترین داوری است که دیدار افتتاحیه جام جهانی را در سال 2010 بین آفریفا و مکزیک قضاوت کرده است و رکوردار قضاوت در جام جهانی با 10 دیدار را در کارنامه دارد.
روشن ایرماتف در دوره قبل هم دو دیدار ایران را قضاوت کرد که ایران در دور گروهی عراق را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و در یک چهارم نهایی هم با قضاوت او با یک گل از کره جنوبی شکست خورده است.

استادیوم
استادیوم ملی سیدنی پذیرای دو تیم ایران و قطر است و با توجه به حضور ایرانی‌های بیشمار در این شهر پیش‌بینی می‌شود نسبت به دیدار اول ایران تماشاگران بیشتری در استادیوم حضور داشته باشند.


آمار
تیم ملی ایران هیچ گاه در بازی دوم مرحله گروهی جام ملت‌ها شکست نخورده است و نیز در دو دیداری که در روز دوم مقابل تیمی از اعراب به میدان رفته است به تساوی رسیده است. ایران در سال 1992 مقابل امارات به نتیجه صفر – صفر رسید و در سال 2004 هم مقابل عمان به نتیجه 2- 2 رسید.
ایران در 6 بازی آخر خود مقابل قطر شکست نخورده و 5 تساوی و یک برد به دست آورده است. ایران در 19 بازی رسمی مقابل قطری‌ها به 11 برد، 3 شکست و 5 تساوی رسیده است.

نوستالژی
در آخرین بازی این دو تیم کارلوس کی‌روش با توجه به اتفاقات دیدار ایران و کره‌جنوبی از همراهی تیم ملی محروم بود و نتوانست در این بازی روی نیمکت حضور داشته باشد و محرومیت کی‌روش واکنش‌های شدیدی را نیز در پی داشت و از همانجا اختلاف و کری او با کره‌جنوبی آغاز شد.
در سال 2011 اشکان دژآگه در اولین حضورش با پیراهن تیم ملی موفق شد زننده هر دو گل ایران در رقابت‌های پیش مقدماتی جام جهانی مقابل این تیم باشد. فریادها و شادی جالب توجه آندرانیک تیموریان بعد از گلزنی اشکان باعث شد مسوولان لیگ قطر از جذب هافبک دفاعی تیم ملی و استقلال منصرف شوند.
پرویز دهداری در سال 1988 تیمی را به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (دوحه) فرستاد که با توجه به استعفای ستاره‌های آن دوره، شاهد ظهور ستاره‌هایی مثل زرینچه و عابدزاده و ... بودیم. تیمی که در آن جام با نتیجه دو بر صفر قطر میزبان را شکست داد.
در روزی که صدای گزارشگر زودتر از تصویر می‌رسید ایران در مقدماتی جام جهانی 98 با نتیجه دو بر صفر مقابل قطر شکست خورد. در آن دیدار برای آخرین بار کریم باقری را با سیبیل دیدیم و او در آن بازی بعد از درگیری با بازیکن حریف از زمین اخراج شد.

آخرین دیدار
آخرین دیدار دو تیم را می‌توان یکی از حساس‌ترین دیدارهای ایران نامید. ایران در حالی که بیم عدم صعود در جام جهانی برای آن می‌رفت و در 3 بازی آینده خود نیاز به 9 امتیاز داشت در اولین گام به مصاف قطر رفت و با گل زیبای قوچان‌نژاد اولین گام را برداشت. در این دیدار مسعود شجاعی در دقیقه 83 در یک صحنه مشکوک روی بازیکن حریف در محوطه جریمه مرتکب خطا شد که داور از اعلام پنالتی صرف نظر کرد و این صحنه نقش زیادی در صعود ایران به جام جهانی داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد