نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

نتیجه بازی والیبال ایران و تونس (جام جهانی 2015 ژاپن)


آنالیز دقیق ایران و تونس؛

ایران چطور تونس را از کار انداخت


تاکتیک سرویس و پخش پاس های ایران در بازی مقابل تونس، بازیکنان کلیدی حریف را از کار انداخت.

  
تیم ملی والیبال ایران صبح امروز، چهار شنبه در دومین دیدار خود، اولین پیروزی اش را با نتیجه 3 بر یک مقابل تونس به دست آورد. تجزیه و تحلیل دقیق علیرضا طلوع کیان، کارشناس آنالیز والیبال درباره این بازی می گوید:

در این دیدار مهمترین نکته تغییر در ترکیب تیم ملی ایران بود که فرهاد قائمی به عنوان پست 4 جای خود را به مجتبی میرزاجانپور داد و امیرغفور در قطر پاسور جایگزین شهرام محمودی شد.

غلامی
غفور
میرزاجانپور
عبادی پور
معروف
موسوی

چه طور تونس را از کار انداختیم ؟

مهمترین و کلیدی ترین بازیکنان تونس با توجه بازی دیروز تونس مقابل لهستان ،دو بازیکن قطر پاسور شماره 4 و بازیکن شماره 7 به عنوان قدرتی زن پست2 بودند که کادرفنی تیم ایران برنامه ویژه ای برای مهار این دو بازیکن داشت.

ابتدا سرویس های بازیکنان تیم ایران به بازیکن شماره 7 تونس زده شد و در این تصمیم موفق عمل کردیم و دریافت او به موفقیت 53 درصد رسید و حتی روی حمله او تاثیر گذاشت و به 43 درصد تبدیل شد. مهم این که تاکتیک سرویس بیشتر برای سرویس زنهای موجی است ولی مشاهده شد حتی میلاد عبادی پور در سرویس های پرشی این موضوع را رعایت میکرد این موضوع باعث شد هم دریافت تونس با مشکل مواجه شود و حمله شماره 7 همانطور که گفته شد از نظر موفقیت کم شد.

تمرکز دفاع روی تور تیم ایران هم بیشتر سمت دو بازیکن مورد نظر بود که البته بازیکن قطر پاسور در مجموع با گرفتن 22 امتیاز و موفقیت 51درصد موفق بود ولی بازیکن شماره 7 از بازی خارج و جایگزین او وارد زمین شد.

تدبیر تونسی ها چه بود؟

البته در ست پایانی قطر پاسور تیم تونس را هم از کار انداختیم و بازیکن شماره 15 تونس به جای وی وارد زمین شد.
زمانی که شماره 11 یار جدید قدرتی تیم تونس وارد زمین شد روند دریافت اول تیم تونس خیلی تغییری نکرد ولی موفقیت حمله از 38 درصد به 58 درصد رسید و در نهایت ست دوم پیروزی از آن تونس شد.

نقشه طراحی حملات ایران

سعید معروف در این مسابقه باتوجه به این که دفاع وسط های حریف کامل با سرعتی زن های ما میپریدند بیشتر از موج دوم استفاده میکرد و استفاده از حملات پایپ و دو سر آنتن باعث جا گذاشتن دفاع وسط های تونس میشد و حمله با تک دفاع کار را برای اسپکر های ایران آسان میکرد و موفقیت حمله را موجب گردید.

تعویض های که جواب داد

استفاده کواچ از بازیکنی مانند مهدوی،معنوی نژاد نیز مثمر ثمر بود تا جایی که حملات معنوی نژاد با آمار موفقیت 83 درصد عالی بوده است و از استاندارد جهانی نیز بالاتر میباشد.

نقطه ضعف ایران پا برجاست

یکی از نکات مهم در این مسابقه اتفاقی بود که در بازی گذشته در پوئن پایانی رخ داد و کونته آرژانتینی سرویس را آرام جلوی میرزاجانپور فرستاد وتبدیل به پوئن کرد. تونس از این موضوع امروز بارها استفاده کرد و نقطه ضعف ما در این نوع در یافت سرویس پرشی را شناسایی و استفاده کرد.

*با نگاهی به بازی روز گذشته و امروز این نکات بسیار مهم است:

در فاکتور دفاع روی تور دریافت و حمله تیم ایران نسبت به روز گذشته پیشرفت داشت.

در تمام فاکتورهای سرویس دریافت حمله ودفاع روی تور تیم ایران از تونس بهتر عمل کرد.

نام تیمموفقیت سرویسموفقیت حملهموفقیت دفاعموفقیت دریافت
ایران41%54%38%72%
تونس36%42%33%57%

تصویر زیر مسیر سرویس های تونس و منطقه ضعف دریافت ایران را نشان می دهد :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد