نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی
نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده | اخبار فوتبال | بازی امروز

نتایج زنده ، جام جهانی 2018 روسیه ، لیگ ملت های والیبال ، نتایج لیگ برتر ، لالیگا اسپانیا ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، جام جهانی

نتیجه بازی بسکتبال ایران و کره جنوبی


سایت فیبا: ایران با تارومار کره صعود کرد


سایت فدراسیون جهانی در گزارشی درباره بازی ایران نوشت شاگردان بائرمن با تارومار کره راهی نیمه‌نهایی شدند.


  

به نقل از فارس، تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک‌چهارم، امروز موفق شد با نتیجه 75 بر 62 کره را شکست داده و به نیمه‌نهایی راه یابد.

سایت فدراسیون جهانی با گزارشی از این بازی نوشت: ایران پس از تارومار کره‌جنوبی صعود کرد! ایران در یک بازی یک طرفه به پیروزی رسید.

این سایت در ادامه نوشت: ایران در این دیدار سنگین، برای برتری وقت زیادی را به هدر نداد. بسکتبالیست‌های ایران در پایان کوارتر اول با اختلاف 15 امتیاز پیروز شدند. حدادی و اوشین ساهاکیان شروع رو به جلویی داشتند و 30 امتیاز و 21 ریباند را برای این تیم به دست آوردند. در پایان بازی برای کره کیم جانگ و مون تی یانگ هر کدام 10 امتیاز کسب کردند.

ایران در مرحله نیمه‌نهایی باید با برنده چین و هند بازی کند.


* ایران ۷۵ - کره جنوبی ۶۲
(۲۳ بر ۸)، (۱۳ بر ۲۷)، (۲۴ بر ۱۹)، (۱۸ بر ۱۵)

صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، حامد حدادی، حامد آفاق و اوشین ساهاکیان پنج بازیکنی بودند که درک باورمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال آنها را در ترکیب اولیه تیم ملی برای آغاز دیدار برابر کره جنوبی قرار داد. این بازیکنان از همان ابتدا حمله را در دستور کار خود قرار دادند و توانستند خیلی زود به امتیاز دست یابند این در حالی است که اولین امتیاز کره جنوبی بعد از گذشت ۴ دقیقه از کوارتر اول به دست آمد درحالیکه ایران تاآن لحظه ۷ امتیاز به دست آورده بود. در ادامه هم کره ای ها صاحب دو امتیاز دیگر شدند در حالیکه  بازیکنان ایران با وجود بازی تیمی خوب و هماهنگ تا یکی دو دقیقه نتوانستند توپی را وارد سبد حریف کنند البته این وضعیت تنها تا نیمه کوارتر ادامه داشت و بعد از آن دوباره موتور گلزنی ایران روشن شد و توانست ۱۱ بر ۴ از حریف قدرتمند خود پیش افتد در حالیکه سه دقیقه به پایان این کوارتر باقی مانده بود. در این دقایق که تیم ملی ایران صاحب توپ بود خطا روی حامد حدادی، این بازیکن و تیم ملی ایران را صاحب دو موقعیت پرتاب کرد که یکی از آنها وارد سبد کره ای ها شد. 

در ادامه تلاش بازیکنان کره جنوبی منجر به یک پرتاب دو امتیازی موفق توسط آنها شد اما بلافاصله اوشین ساهاکیان در ادامه بازی تیمی خوب میان حدادی و مهدی کامرانی و نفوذ به موقع به زیر سبد حریف این گل خورده را جبران کرد. در یکی دو دقیقه پایانی این کوارتر کره ای ها تلاش زیادی برای جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده کردند اما هماهنگی بالا میان بازیکنان ایران مانع از نتیجه گیری آنها شد. 

کوارتر دوم در شرایطی آغاز شد که اصغرکاردوست به جای حدادی واردزمین شده بود. بازیکنان ایران که در کوارتر اول از هر نظر برتر از حریف بودند، در آغاز کوارتر دوم شاهد نفوذ کره ای ها بودند اما آنها ابتدا با دفاع منجسم خود مانع از پرتاب موفق حریف شدند اما در ادامه پرتاب ها و نفوذهای بازیکنان کره جنوبی بهتر از آن شده بود که دفاع ایران بتواند مانعی برای آن شود طوریکه کره جنوبی تا نیمه نخست کوارتر دوم ۹ بر ۵ از ایران پیش افتاد و اختلاف خود را خیلی کمتر کرد. 

البته ملی پوشان ایران با ریباندهای خوبی که در حمله داشتند موقعیت هایی را برای پرتاب و شوت زنی به دست آوردند، دراین دقایق بازیسازی خوب مهدی کامرانی هم موقعیت هایی را برای گلزنی دیگر نفرات ایجادکرد اما از آنجا که در مجموع تیم ایران اقتدار لازم را در دفاع نداشت کره ای ها همچنان در گلزنی و کسب امتیاز پیش بودند. در این دقایق که کره ای ها به نسبت کوارتر اول به بازی برگشته بودند، حرکت حامد حدادی و کله ای که به بازیکن حریف زد باعث توقف چند دقیقه ای بازی، تکنیکال به این بازیکن و اعلام خطای غیرورزشی بر علیه تیم ایران شد. 

تیم ایران در کوارتر دوم و به خصوص در دقایق پایانی این کوارتر تا حد محسوسی از جریان بازی خارج شده بود طوریکه در نهایت ۱۷ بر ۱۳ این کوارتر را واگذار کرد اگرچه در مجموع دو کوارتر و در پایان نیمه نخست با نتیجه ۳۶ بر ۲۴ تیم برتر میدان بود. 

اما با آغاز کوارتر سوم دوباره تیم ملی بسکتبال ایران به میدان برگشت و در طول دو دقیقه با کسب ۶ امتیاز اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد. بازیسازی خوب بازیکنان ایران و هماهنگی بالایی که میان آنها برقرار شده بود، بارها و بارها موقعیت گلزنی را برای شان ایجاد کرد طوریکه توانسنتند کورارتر سوم را با برتری ۲۴ بر ۱۹ خود تمام کنند. 

رقابت بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی در کوارتر چهارم خیلی نزدیک تر و حساس تر از دو کوارتر دیگر پیگیری شد. کره ای ها در کوارتر به برتری ۱۸ ب ۱۵ رسیدند اما در کل بازی تیم ملی ایران به پیروزی ۷۵ بر ۶۲ رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

با کسب برتری برابر کره جنوبی، تیم ملی بسکتبال ایران انتقام شکست مقابل این تیم در فینال بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد